Do zakresu działania należy:
- opracowanie, nadzorowanie i koordynowanie działań komunikacyjnych i promocyjnych, w tym kontakt z mediami i komunikacja w mediach społecznościowych;
- zapewnienie spójnego wizerunku na wszystkich stronach i portalach internetowych oraz mediach społecznościowych instytutu Łukasiewicza;
- budowanie świadomości marki Łukasiewicza; współpraca z przedstawicielami środków masowego przekazu (public relations i media relations);
- prowadzenie prac w zakresie informacji naukowo-technicznej;
- komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna (strona internetowa, media społecznościowe, inne);
- prowadzenie biblioteki naukowo – technicznej, gromadzenie, przechowywanie i ochrona materiałów bibliotecznych;
- rejestracja dorobku naukowego pracowników w Polskiej Bibliografii Naukowej;
- przygotowywanie materiałów reklamowych, informacyjno-promocyjnych, konferencyjnych itp.;
- przygotowanie materiałów informacyjnych na wydarzenia branżowe, w których uczestniczy Instytut;
- nadzór nad wykonaniem prac reklamowych przez agencje reklamowe, podwykonawców i dostawców;
- współpraca w ramach Branżowego Punktu Kontaktowego;
- organizacja wydarzeń promocyjnych, w tym konferencji, seminariów i webinariów;
- prowadzenie projektów w obszarze Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR);
- redakcja wydawnictw; współredagowanie BIP.