IMN
Unia Europejska flaga
Biuletyn Informacji Publicznej

Łukasiewicz - IMN na targach ITM Industry Europe 2021


Produkty przygotowane przez trzy instytuty Łukasiewicza (Łukasiewicz – Instytut Metali Nieżelaznych, Łukasiewicz – Krakowski Instytut Technologiczny, Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Maszyn Rolniczych) zostały nagrodzone w Konkursie o Złoty Medal MTP. Wyróżnienie przyznawane jest produktom, usługom i rozwiązaniom, które charakteryzują się najwyższą jakością zastosowanych materiałów, innowacyjnych rozwiązań lub są wytworzone w oparciu o najnowszej klasy technologie dostępne na rynku. Wyróżniono także stoisko Łukasiewicza.

ITM Industry Europe to targi przemysłowe prezentujące światowe trendy zgodne z ideą Przemysłu 4.0. W tegorocznej edycji nagrodzono 11 produktów, z których aż pięć to efekt prac specjalistów z instytutów Łukasiewicza. Nasze stoisko, na którym prezentowaliśmy rozwiązania inżynierów i naukowców z dziewięciu naszych instytutów, otrzymało nagrodę Złotego Akanta. To wyróżnienie przyznawane przyznawane wystawcom, którzy najlepiej potrafili zobrazować swoją wizję stoiska w połączeniu ze strategią marketingową firmy.

Łukasiewicz - IMN otrzymał Złoty Medal za "Rdzeń magnetycznie miękki bezszczotkowego, stałoprądowego silnika elektrycznego z magnesami trwałymi małej mocy”.

Opracowany rdzeń zapewnia możliwie najniższe straty mocy, przy małych gabarytach i niewielkiej masie. Rozwiązanie może mieć zastosowanie w nowoczesnych urządzeniach, w których dużą rolę odgrywa miniaturyzacja układu napędowego oraz energooszczędność. Rdzeń hybrydowy został zastosowany w stojanie pompy wspomagania pracy serca RH ROT powstałej w Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. Prof. Zbigniewa Religi w Zabrzu.

Przykładem kolejnego zastosowania, mogą być modele latające w postaci dronów. Opracowane rdzenie mogą również być zastosowane w silnikach, dla których rygorem konstrukcyjnym jest niska temperatura pracy układu napędowego. Dzięki znacznie niższym stratom mocy w rdzeniu hybrydowym statora, obniży się znacznie temperatura pracy całego silnika.


Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.

OK, zamknij